Catty's Blog

Vormgeving | fotografie | digitale beeldbewerking I video

De droom van reclamecampagnes tijdens het WK in Brazilië

leave a comment »

Tijdens het WK in Brazilië kan ik, als ik dat wil, mezelf lanceren in een Dutch Super Bowl en me zo volledig bekend maken.
Bij de eerste wedstrijd Spanje tegen Nederland komt dat neer op 200.000 euro voor een halve minuut met naar verwachting10,7 miljoen kijkers over de hele wereld las ik.
Kijkers moeten mij blijven herinneren tijdens deze nationale sport en showbizzevents. Hoe? Nóg een keer reclame maken.
Waar haal ik de sponsors vandaan? Moet ik brutaal zijn en dit aan de toch al bekende biermerken vragen of ze me voor een halve minuut willen sponsoren? Een halve minuut van hun zendtijd vragen en commercieel gebruiken voor mezelf?
In een halve minuut vóór of na elke commercial in beeld. De eerste keer met mijn logo. De tweede keer met iets meer uitleg en iets verder omhoog richting de Pico da Neblina, de hoogste berg van Brazilië. De derde keer nóg hoger met nóg meer uitleg en het zicht op het Nationaal natuurpark. Uiteindelijk op de top mijn logo dat uiteenspat in honderdduizend stukjes, alsof een vulkaan ontploft.
Voor iedere kijker een stukje pixel. Dat móet toch wel opvallen, zelfs als het getekende opnamen zijn.
Tot slot nog de herhaling weergegeven in een vertraagd beeld.
Een eenvoudige oplossing om mijn bedrijf op spectaculaire wijze in kaart te brengen.
Bij grote bedrijven, zullen kosten nog moeite gespaard blijven om eruit te springen.
Een tocht op een olifant door het tropische regenwoud of varend over de Amazone rivier, met een ipad in de hand naar het voetbal kijkend. Eindigend in een knallend feest bij een primitief volk als we de finale werkelijk halen, met natuurlijk bekende Nederlanders.

Ik zou wel eens willen weten of ik met mijn eenvoud dan net zo bekend word als al die merken bij elkaar. Dan kan ik vast ook eens kennis maken met al die bekende mensen, die je verder alleen maar op de televisie kunt volgen, want door hun beveiliging kom je niet heen.

Wat ik zou doen als ik werkelijk bekend werd?
Nog eens nadrukkelijk bekend maken dat er kinderen in Brazilië zijn, die op tien kilometer afstand in sloppenwijken wonen en nog nooit de zee zagen.
Kijken of er mogelijkheden zijn om van al dat mega reclamegeld iets zinvols voor hun te regelen.
Verder heeft het gehele volk belang bij betere scholen, ziekenhuizen, en openbaar vervoer. Wat doen ze anders met dat geld? Een of andere directeur rond laten rijden in een verschrikkelijk snel, dure auto?

Meestal is reclametijd toch de plaspauze en zien niet veel mensen de commercials. Alleen de bierdrinker ziet lekkere biertjes voorbij gaan op het beeldscherm, om er vervolgens zelf nóg één te pakken. Wordt deze reclametijd een concurrentiestrijd voor de toch al bekende biermerken of supermarkten en banken met een Amerikaanse inslag?

Ik ben benieuwd naar het reclameblok waarvoor we ruim van tevoren warm worden gemaakt omdat het wel iets héél bijzonders wordt. Wanneer komt dan de plaspauze?

Geniet van al dat voetbal!

Cätty
www.graphicat.nl

Logo Catty

Advertenties

Written by Catty's Blog

juni 11, 2014 bij 10:08

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: